Friday, July 22, 2011

Οριζόντια: 1. Αγαπημένο καλοκαιρινό φαγητό με 3 υλικά

Στραπατσάδα, ή αλλιώς καγιανάς, όπως το αποκαλούν στην πατρίδα του πεθερού μου. Από μικρή σιχαινόμουν τη στραπατσάδα, γιατί δε μου άρεσε καθόλου όπως την έφτιαχνε η μαμά μου: έτριβε τη ντομάτα  και το τυρί σε πολύ χοντρά κομμάτια και έριχνε τα αυγά χωρίς να τα χτυπήσει πρώτα. Γούστα είναι αυτά βέβαια, γι' αυτό και όταν επιχείρησα να φτιάξω τη συνταγή της Στέλλας χωρίς να περιμένω και πολλά πολλά πράγματα, ξετρελάθηκα με το αποτέλεσμα.

Παραδέχομαι ότι μου είναι αδύνατο να εκτελέσω μια μαγειρική συνταγή κατά γράμμα για τους εξής λόγους:

  • Από κάποιο σημείο και μετά θεωρώ ότι έχω αρκετή εμπειρία στην κουζίνα και ο άντρας μου αρκετή υπομονή και ανοχή για τα εκτρώματα που φτιάχνω κατά καιρούς, ώστε έχω πολλά περιθώρια για αυτοσχεδιασμό.
  • Ποτέ δε θυμάμαι να πάρω μαζί μου τη λίστα για τα ψώνια, άρα μονίμως μου λείπουν υλικά για να φτιάξω τη συνταγή που έχω βάλει στο μάτι.
  • Ακολουθώ μια συμβουλή της μαμάς μου. Όταν κάποτε της είπα πως δεν μπορώ να φτιάξω φασολάκια γιατί δεν έχω μαϊντανό, μου εξομολογήθηκε το υπέρτατο κουζινομυστικό ότι και χωρίς μαϊντανό τα φασολάκια μια χαρά θα τρώγονται. 'Ετσι ό,τι μου λείπει το αναπληρώνω χρησιμοποιώντας μπόλικη φαντασία. 
  • Δεν έχω ζυγαριά στο σπίτι. Ή μάλλον έχω μια αναλογική που ήταν δώρο με κάτι δημητριακά και την έχω στο κουτί της. Τώρα μαζεύω κουπόνια να πάρω μια ηλεκτρονική από τον Βασιλόπουλο. Έτσι χρησιμοποιώ μονάδες μέτρησης όγκου, αλλά και τον κλασσικό κανόνα της γιαγιάς, να μετράω με το μάτι.
Έφτιαξα, λοιπόν, την πρώτη μου στραπατσάδα πριν από δύο μήνες περίπου, κι από τότε την κάνω περίπου κάθε δεκαπέντε μέρες. Είναι πολύ βολικό φαγητό, πανεύκολο, με πολύ απλά υλικά που σχεδόν πάντα έχουμε στο σπίτι, γρήγορο και οικονομικό. Με μπόλικο φρέσκο ψωμάκι από τον αρτοπαρασκευαστή κι έχουμε ένα σούπερ γεύμα. Η διασκευή μου;

3-4 ώριμες ντομάτες
200 γρ. φέτα περίπου
5-7 αυγά (και για τους 2 μας)

Ξεφλουδίζω τις ντομάτες, τις αλέθω στο μούλτι και τις ρίχνω στο μεγάλο αντικολλητικό τηγάνι με λίγο ελαιόλαδο και αλατοπίπερο. Τις βράζω καλά, γύρω στα 15-20 λεπτά να πιουν καλά το ζουμί τους. Τότε ρίχνω τη φέτα θρυμματισμένη και ανακατεύω καλά να πάει παντού. Χτυπάω λιγάκι τα αυγά και τα ρίχνω στο τηγάνι ανακατεύοντας συνέχεια. Ανακατεύω καλά μέχρι να ψηθούν τα αυγά και σερβίρω.


1 comment:

Ladybug said...

φαίνεται πεντανόστιμο! σίγουρα θα το δοκιμάσω, τελικά νομίζω το μυστικό είναι να βράσει καλα η τομάτα (όσο πιο πολύ βράσει με το λάδι, τόσο αυξάνεται και το λυκοπένιο μου είχε πεί η διαιτολόγος). γιαμ γιαμ!